onsdag den 15. februar 2012

KREA12: Garn

Så er jeg nået til februars projekt!
Jeg vil hver måned i 2012 vise et projekt som ikke handler om  scrap eller papir. Jeg håber, at jeg på den måde kan holde mig selv op på at få lavet nogle andre ting.

Denne måned er det garn! Og det er blevet lidt presset, så billedet er taget her til aften - så jeg må undskylde billedkvaliteten.

Jeg har lavet en halskæde eller et løst tørklæde?


Sådan ser det ud, når det ikke er på.


Jeg har lavet en laaaang strikkelise-strikketing - har sådan noget et navn? Jeg valgte garn med mange farver i og har brugt mange aftener på det. Det er heldigvis så nemt, at man sagtens kan lave andre ting imens. Da der var en lille rest garn tilbage, foldede jeg den lange snor op og lavede kæder af forskellig længde. Til sidst syede jeg det sammen i "toppen". 

Til sidst strikkede jeg et lille stykke, der kunne dække samlingen. Jeg brugte den sidste rest af garnet.


Man kan vælge at lave kæderne kortere, så de kan varme halsen og man kunne også sagtens lave den tykkere - eventuelt med flere forskellige ensfarvede slags garn.

Det var så månedens projekt og det er så skønt at få lavet de ting, man også gerne vil. Dagene har en tendens til at tage hinanden og inden man ser sig om får man ikke lavet det man vil.

Er der andre, der har det sådan?

4 kommentarer:

  1. Ej hvor lækkert..
    Min søn elsker finger strik men jeg
    aner ikk hvad man kan lave ud af det så
    tak for tippet :)

    SvarSlet
  2. Ja, sådan en "strikke-lise ting" har jeg lavet kilometer af som barn, vi kaldte det hestetømmer, men det blev aldrig brugt til noget, så det er sjovt at se du har fundet på en andvendelse.
    knus morkaren.

    SvarSlet
  3. Sikke en fin strikkelise du har.Mange steder i dag, er det "bare" en træting. Din er i lækre farver. Det er en lækker halskæde du har fået lavet, og i mange fede farver.
    Som førtidspensionist, har jeg masser af tid, til at få gjordt noget ved, alle de forskellige hobbysysler, jeg nu har. Og det er dejligt =D
    KH Lonnie

    SvarSlet