tirsdag den 11. januar 2011

Tante

Når nu man bliver tante, så skal man jo lave barnevognstæpper, svøb og djævlehuer...
Jeg kan godt hækle lidt, men jeg skal godt nok øve mig lidt mere, hvis jeg skal leve op til tante-titlen. Så jeg har kastet mig over hækle-bøger: grundlæggende hækling, hækle til baby og lignenede.

Min første bog om hækling er denne, som jeg har fået af min mor. Jeg er i gang med at lave dette lyselilla tæppe til lille-pigen som ankommer i februar.


Jeg synes selv at min hækle-bog er retro og blev derfor ekstrabegejstret da jeg så denne


Bogen er en give away og Frk Trillingsgaard har en skøn blog med dejlig inspiration og lækre billeder. Bestemt et besøg værd - også selv om man ikke hækler.

Hækler du?

3 kommentarer:

  1. Nej, desværre hækler jeg ikke. Men kan godt se at det griber om sig i blogverdenen og flere og flere forsøger sig. Så måske.............
    God fornøjelse Tante, med de fine hæklede ting du skal til at lave til lillepigen. KH 10na

    SvarSlet
  2. Jamen det er da klart, at du skal hækle, strikke og sy. Sådan gør tanter !
    Jeg synes de stangmasker du har lavet til det fine tæppe, ser rigtig nydeligt ud.
    Og godt du har fået en grundbog, for det er faktisk sjovt at hækle.
    Jeg hækler ikke mere. Men jeg har da lavet en del førhen. Grydelapper og håndklæder i de glade 60'ere, lyseduge og flaconer - dengang det var moderne. Og så har jeg hæklede mellemlægsservietter mellem alle mine "fine" tallerkner inde i skabet. Så de ikke bliver ridsede ! Haha. Gør andre mon også det ? Mine har overlevet mange oprydninger.
    Og så en meget anvendelig ting: Hæklede poser/net, der hænger i garagen, med div. løg til husholdningen i. Det er praktisk.
    Jeg har set flere og flere der begynder at hækle små fine ting, bla paddehatte. Så hvem ved om man pludselig skal igang igen.

    SvarSlet
  3. Jeg hækler meget, er altid i gang med 30 projekter der aldrig bliver færdigt, så en dag sætter jeg dem alle sammen og laver et tæppe :)
    Det er spændende med den forestående titel

    SvarSlet