onsdag den 29. december 2010

Nytårshurlumhej

I går var vi på familiebesøg i det "sønderjyske" og jeg bloggede derfor ikke. Jeg nåede heller ikke det helt store og her til morgen ser jeg så, der er lagt op til Nytårshurlumhej på Scrapsisters. Selvom det kniber med tiden, besluttede jeg mig dog for at jeg ville lave en opgave. Den første var at lifte mit eget LO, hvilket ikke var så spændende... Men opgave 6 var en opskrift på et LO og den besluttede jeg mig for at følge...

Opskriften er:
- Der skal bruges 3 eller 5 brads (det er ligegyldigt hvilken slags brads det er)
- Der skal bruges 6 forskellige stykker mønsterpapir/karton (hvis det er dobbeltsidet mønsterpapir og du bruger begge sider, tæller det som 2 stykker)
- Brug mindst 2 billeder
- Farven rød skal bruges (må ikke være lyserød, rosa, pink, magenta og andre varianter. Det skal være genkendeligt som farven rød)
- Brug mist (det er ligegyldigt om det er hjemmelavet eller købt mist, det skal bare kunne ses)
- Brug mindst 1 stjerne (det er ligemeget hvilket materiale den er lavet af, bare en stjerne)
- Der skal være mindst 1 revet kant
- Der skal bruges sværte (du må selv bestemme i hvilket omfang du bruger sværten, og om du evt. vil stemple med den. Embossing sværte gælder ikke!)
- Der skal bruges mindst 1 "harmonika-blomst"
- Der skal bruges bånd eller blonde (hvor meget eller lidt bestemmer du selv)

 Papiret er fra Crate Paper og blevet mistet. Der er tre billeder fra vores Skotland-tur, hvor vi var på den skønneste pub - Ghillie Dhu. Der var så hyggeligt med små båse bag baren - herfra kunne man markere om ens glas var tomt og så kom betjeningen igennem en lille låge. De havde super lækker mad og fantastisk service. Det lå lige overfor vores hotel, så vi endte med at spise der et par gange; blandt andet fik T haggis...

Her er to stykker mønsterpapir - begge sværtede.

To stykker mønsterpapir - det ene som harmonikablomst og allerbagerst kan man se blonden.
Det sorte bånd er sat fast med 5 brads.

Kontakten hvor man kunne markere om en glad var fuld/ tom. Og en stjerne...
LOet er liftet herfra - en skøn japansk scrapper! Jeg forstår ikke et klap af hvad hun skriver, men scrap går ud over denne slags sprogbarrierer.

Superskøn opgave! I aften står den på Scrap-Bingo hos Scrapsisters!

Skal du til Bingo???

2 kommentarer:

  1. Superflot LO. Jeg er også klar til bingo. KH 10na

    SvarSlet
  2. SÅ flot du har løst den opgave... og ja, jeg var til bingo :-)

    Godt nytår til dig og din familie

    SvarSlet